Πρόοδος αναμένεται να σημειωθεί μέχρι το τέλος του μήνα στον διαγωνισμό για τον οδικό άξονα που θα φέρει πιο κοντά την Πέλλα στη Θεσσαλονίκη.
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος προκειμένου να πάρει την άγουσα της υλοποίησης ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Γιαννιτσά-Έδεσσα (ΕΟ2) που θα ενισχύσει τις οδικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας.
Προ ημερών, μάλιστα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συναντήθηκε με τον βουλευτή Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας, Λάκη Βασιλειάδη, για να συζητήσουν την εξέλιξη του έργου ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα).
Όπως προέκυψε, μέσα στον μήνα αναμένεται η ολοκλήρωση της Β.Ι Φάσης του διαγωνισμού, δηλαδή ο διάλογος όπου θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου, ενώ ακολούθως θα συνταχθεί το τεύχος υποβολής δεσμευτικών προσφορών με χρονικό ορίζοντα το τέλος του έτους.
Μετά την υποβολή δεσμευτικών προσφορών θα ακολουθήσει η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου και τέλος η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων και η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης.
Το έργο ΣΔΙΤ αφορά «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ» προϋπολογισμού 358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (444,91 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα τέσσερα πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα, μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.
Η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με τη Θεσσαλονίκη, και ως εκ τούτου η διέλευση των οχημάτων γίνεται μέσω Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών.
Το νέο έργο σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:
(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.
(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.
(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.
Ο δρόμος θα δώσει νεές αναπτυξιακές προοπτικές στην Πέλλα, θα φέρει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα και θα καταστήσει ασφαλέστερες τις μετακινήσεις των πολιτών.