Το όποιο ύποπτο και λαθραίο φορτίο φαίνεται πως βρισκόταν στην ένωση της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Νέα ντοκουμέντα για την εμπορική αμαξοστοιχία που ρίχνουν φως στις συνθήκες της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών αποκάλυψε ο πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης.
Μιλώντας στο MEGA, εστίασε στο πιθανό φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που θεωρείται στοιχείο «κλειδί» καθώς αυτό το υλικό που μετέφερε θεωρείται ως ο ύποπτος που προκάλεσε αυτή την ισχυρότατη έκρηξη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
«Δεν υπάρχει τρόπος να μην υπήρχε καύσιμο. Δεν γίνεται να υπάρξει ανάφλεξη, χωρίς καύσιμη ύλη»
Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από 15 βαγόνια, 3 πλατφόρμες με λαμαρίνες και άλλες 10 με κοντέινερ. Τα τελευταία δύο βαγόνια είναι κενά. Όπως είπε ο Κώστας Λακαφώσης, η φωτιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια. Έτσι, αν υπήρχε κάποιο παράνομο φορτίο, ανάμεσα στις λαμαρίνες, θα μπορούσε να ήταν στο συγκεκριμένο σημείο.
Ειδικότερα σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση για λόγους ασφαλείας «το όποιο ύποπτο και λαθραίο φορτίο φαίνεται πως βρισκόταν στην ένωση της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας».
«Δεν υπάρχει τρόπος να μην υπήρχε καύσιμο. Σίγουρα κάτι υπάρχει. Δεν γίνεται να υπάρξει ανάφλεξη, χωρίς καύσιμη ύλη», ανέφερε ο πραγματογνώμονας.
«Ξέρω περισσότερα απ’ όσα λέω, δεν είναι για να τα λέω στον κόσμο»
Αναφερόμενος στο «μπάζωμα» και τον ρόλο που θα μπορούσε να παίξει το σημείο, ο Κώστας Λακαφώσης είπε: «Σε αυτά τα χώματα δειγματοληψία δεν γίνεται. Κάναμε δειγματοληψίες στις 29 Μαρτίου του 2023, 29 μέρες μετά, και ελήφθησαν κάποια δείγματα αλλά αυτά τα δείγματα δεν μπορούν να γίνουν δεκτά στο δικαστήριο».
Hellenic Train για Τέμπη: Τα 3 βαγόνια που εκτροχιάστηκαν μετέφεραν λαμαρίνες, κενά κοντέινερ το 12ο και το 13ο
Νωρίτερα σήμερα σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train γνωστοποίησε το περιεχόμενο των βαγονιών της επίμαχης εμπορικής αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική αμαξοστοιχία είχε 13 βαγόνια, τα τρία εκ των οποίων -αυτά που εκτροχιάστηκαν- στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση με την αμαξοστοιχία InterCity μετέφεραν λαμαρίνες. Τα υπόλοιπα μετέφεραν παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες και σύρματα από σίδηρο ενώ τα δύο τελευταία κοντέινερ, το 12ο και το 13ο, ήταν άδεια, όπως υποστηρίζει η Hellenic Train.
«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή. Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης», αναφέρει αρχικά στην ανακοίνωσή της η Hellenic Train.
Και συνεχίζει: «Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων».
Σύμφωνα με την Hellenic Train, η σύνθεση της αμαξοστοιχίας περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι).
Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι).
Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι).
Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).